çizgi koleji
yabancı dil eğitimi
Yabancı Dilde İletişim Odaklı 5D Modeli
Common European Framework (Avrupa Dil Çerçevesi) ve MEB hedefleri çerçevesinde
• Duyduğunu anlama dil yetisi
• Karşılıklı konuşma dil yetisi
• Sözlü anlatım dil yetisi
• Okuduğunu anlama dil yetisi
• Yazma dil yetisi Common European Framework
diğer dersler ile de bağlantılı şekilde oyun, şarkı, kukla, drama, TPR, rol alma-canlandırma, story
telling vb yöntem ve teknikler kullanılarak yürütülmektedir.
* Hedef dilde eğitim veren alanında uzman eğitim kadrosu
*Anaokulundan itibaren Native speaker öğreticiler tarafından hazırlanan speaking dersleri.
*İngiltere ve Almanya Merkezli programlama ve ölçme değerlendirme sistemi
*Uluslararası geçerliliğe sahip Cambridge English Programı
*Uluslarası geçerliliğe sahip Cambridge English, Gatehouse Awards, Imtnternational Exam Centre ve Goethe Institut ile iş birliği.
Eğitim programımızda 12 saat İngilizce dersinin yanı sıra 4. Sınıftan itibaren ikinci yabancı dil olarak Almanca dersi okutulmaktadır.
Detaylı Müfredat planlaması
o MEB’in hedefleri
o CEFR hedefleri
o Okulun hedefleri
o Çevresel faktörler (Merkezi sınavlar / Okulun imkanları / İnsan kaynakları vb)
Anasınıfı-1-2-3. sınıflar
Anadil Öğrenme Modeli esaslı
Dil Edinim Programı
Dinleme ve dinlediğini anlama
Konuşma
Okuma
Yazma becerileri
diğer dersler ile de bağlantılı şekilde oyun, şarkı, kukla, drama, TPR, rol alma-canlandırma, story telling (hikâye anlatımı) vb yöntem ve teknikler kullanılarak yürütülmektedir.
4.sınıftan itibaren
Dil Edinim ve Öğretimi
Dört beceriye ilave olarak bilinçliliğin devreye girdiği dilbilgisi öğretimine başlanmaktadır. Kurallarının öğrenciler tarafından bulunup ortaya çıkarılmasının sağlanması esas alınmaktadır.
Öğrenci merkezli yaklaşım.
Ezberci değil, düşünmeye, sormaya-sorgulamaya dayalı yaklaşım.
Çizgi Koleji, yabancı dil programında geliştirici, destekleyici ve paylaşımcı bir yaklaşım
benimsemektedir.
Amaçlarımız ;
a. Yabancı dili etkin bir iletişim aracı olarak akıcı bir şekilde kullanabilen,
b. ulusal ve uluslararası geçerliliği kabul edilmiş İngilizce yeterlilik düzeyine ulaşmış
c. yaratıcı ve eleştirel düşünce becerisine sahip bireyler yetiştirmektir.
Yabancı Dil Öğretimi Hedeflerimiz;
> Eleştirel Düşünme
> Problem Çözme
> Yaratıcılık
> İş Birliği Yapma
> Etkili İletişim Kurma
Yabancı Dil Eğitimi Standartlarımız;
> Alanında uzman eğitim kadrosu.
> Native Speaker Öğretmenlerimiz.
> Yerli ve yabancı kaynaklardan düzenli olarak yapılan kaynak taraması.
> Tüm becerilere hitap eden öğretim modeli.
LGS Grubu Çalışmalarımız;
> LGS alanında uzman öğreticiler tarafından eğitim.
> Çözülen sorular bazında konu eksiği tespiti ve eksiklerin giderilmesi.
> Bir dönemde minimum 10.000 soru çözümü.
> Her hafta düzenli olarak yapılan ‘’Gelişim Değerlendirme Ölçümleri’’.
> Yabancı Dil Couchluğu
OKULUMUZDA UYGULANAN YABANCI DİL SINAVLARI
İNGİLİZCE;
– Cambridge Assesment Exams
– National Geographic Exams
– International Exam Centre
– Gatehouse Awards
– Okulistik
– Monthly School Exams
ALMANCA;
-Goethe Institut Prüfungen
-Daf Akademie Prüfungen
-Monatliche Schul Prüfungen
Çözüm Ortaklarımız
İNGİLİZCE;
-Cambridge Assessment English
-MM Publications
-Gatehouse Awards
-British Council
-International Exam Centre
ALMANCA;
-Goethe Institut
-Lingua
-Klett
-Hueber
-Deutsch Akademie